بایگانی شمسی فروردین 1397

گیت برای مبتدیان

لوگوی Git

اگر شما یک برنامه نویس باشید، در یک پروژه میتوانید به دو نوع ایفای نقش کنید:

  1. مسئولیت تمام پروژه را به تنهایی به دوش بکشید.
  2. عضو یک تیم باشید و شما قسمتی از آن پروژه را انجام بدهید.

اگر تاکنون تجربه کار در حالت دوم را باشید حتما متوجه شدید که چقدر هماهنگی کد های نهایی اعضای تیم برای تولید آخرین نسخه برنامه کار دشواری است.زیرا که در بسیار از موقعیت ها دو برنامه نویس بصورت همزمان محتوای یک فایل را ویرایش میکنند و ادغام تغییرات هر دو نفر در نهایت کار،دشوار و زمان گیری است.

جامعه برنامه نویسان برای شما استفاده از یک نرم افزار کنترل نسخه را تجویز کرده اند!

ادامه‌ی مطلب

آماده سازی ابونتو برای توسعه وب

ظاهر vs code در ابونتو

ما در جی سرور هر روز وقت زیادی را به توسعه پروژه ها مبتنی بر وب اختصاص میدهیم. از زبان برنامه نویسی PHP برای سمت سرور، از Typescript برای اسکریپت نویسی و از Less برای تولید فایل های ظاهری استفاده میکنیم. ویرایشگر Visual Studio Code را به عنوان یک ویرایشگر استاندارد انتخاب کردیم و از TSLint در هنگام استفاده از این ویرایشگر لذت میبریم!

حتما از همین یک بند بالامتوجه شدید که این مطلب با محوریت استاندارد های  درون شرکتی منتشر شده ولی تلاش شده تا نیاز های اکثریت توسعه دهندگان وب که از ابونتو به عنوان سیستم عامل توسعه وب استفاده میکنند رفع و رجوع شود.

ادامه‌ی مطلب

نصب ابونتو در کنار ویندوز

لوگو ابونتو

ابونتو اکنون بهترین بستر برای توسعه دهندگان اپلیکشن های وب، موبایل و رایانه های رومیزی شده. در ابونتو همه چیز رایگان و بی دردسر در دسترس شماست و میتوانید به جای نگرانی درباره نصب نرم افزار ها یا عدم هماهنگی ابزار هایتان با یک دیگر یا کمبود منابع سیستم، به کارتان فکر کنید.

اما با تمامی این خوبی ها ابونتو هنوز در بعضی از مسائل به خوبی ظاهر نشده، برای مثال اگر شما بصورت مرتب و حرفه ای از فتوشاپ استفاده میکنید باید بدانید که در ابونتو جایگزین خوبی برایش پیدا نخواهید کرد. یا شاید شما هم مثل من برای استفاده از پکیج نرم افزاری آفیس دلتان برای ویندوز تنگ شود! یا شاید شما یک گیمر باشید و باید قبل از نصب ابونتو بدانید که نمیتوانید انتظار داشته باشید که بازی ها به خوبی در ابونتو اجرا شود.

یکی از راه هایی که برای رفع نیاز هایمان در چنین شرایطی وجود دارد، نصب همزمان دو سیستم عامل Windows و Linux در کنار هم میباشد. البته که شما در این روش نمیتوانید از هر دو سیستم عامل در آنِ واحد استفاده کنید ولی باز هم راه حل خوبی است!

دقیقا مثل کاری که در گذشته با ویندوز 98 و xp یا دو نسخه ویندوز xp و 7 انجام میدادیم!

در ادامه مراحل نصب ابونتو در کنار ویندوز را با هم بررسی میکنیم.

ادامه‌ی مطلب